رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای گفت : 14 مورد وقف جدید در سه ماهه اول سال‌ جاری با ارزش بیش از پنج میلیارد ریال در شهرستان جغتای ثبت شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خرسان رضوی، احمد محمدیان ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای با اعلام این خبر افزود : بزرگ‌ترین وقف در سه ماهه سال جاری مربوط به محمدرضا دروگرقلعه‌نوی است.
 
وی اظهار داشت: این موقوفه در اول فروردین‌ماه سال جدید به مقدار 21 ساعت آب و اراضی از مدار 14 سهم مزرعه اسماعیل‌آباد شهرستان جغتای وقف شده است.
 
محمدیان ادامه داد: عواید این موقوفه که ارزش آن بیش از دو میلیارد ریال است، برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، تعزیه‌داری سیدالشهدا و حضرت زهرا (س) و اطعام عزاداران هزینه می‌شود.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای درباره نیات واقفان، بیان داشت: مردم نیت‌های وقف را با مشاوره‌ای که به مردم داده می‌شود، متناسب با شرایط و نیاز روز جامعه انتخاب می‌کنند.
 
محمدیان اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی، هزینه‌های عزاداری و میلاد معصومین(ع)، احداث مسجد و حسینیه و هیئات مذهبی از بیشترین نیات واقفان است که دارو و درمان و خانه عالم در رده بعدی قرار دارد.
/2759/